Haydari, Nazan, Doç. Dr.

[Please scroll down for English]

İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya Bölümü öğretim üyesidir. Araştırma alanlarını kültürlerarası iletişim, feminist medya çalışmaları, eleştirel medya padagojisi ve radyo çalışmaları oluşturur. Özellikle eleştirel medya uygulamaları, toplumsal cinsiyet, medya ve barış kurma süreçleri, ve radyo, toplumsal cinsiyet ve kimlik ilişkisi ile ilgilenmektedir.

İstanbul Bilgi Üniversite Çocuk Çalışmaları Birimi (ÇOÇA) ve Maltepe Üniversite Sokakta Yaşayan Çocuklarla Araştırma ve Uygulama Merkezi (SOYAÇ) ile birlikte sokak deneyimi olan çocuklar ve dezavantajlı gençlerle medya projeleri geliştirmiştir.

Kendal Hunt tarafından yayınlanan Case Studies in Intercultural Dialogue derlemesinin Prue Holmes ile birlikte editörlüğünü yapmıştır. Diğer bazı calışmaları Feminist Media Studies Journal, Innovations in Education and Teaching International Journal; New Public Spheres: Recontextualizing the Intellectual (Ashgate, 2013)’de yayınlanmıştır.

Ohio Universitesinden İletişim Bilimleri doktora ve Uluslararası İlişkiler İletişim ve Değişim programı yüksek lisans dereceleri bulunmaktadır.


 

Nazan Haydari is Associate Professor of Media School at İstanbul Bilgi University, Turkey. Her research and teaching areas consist of feminist media studies, critical media pedagogy, intercultural communication, and radio studies. She is particularly interested in the collaborative research on the practices of critical media pedagogy, gendered media practices of peace building and conflict resolution, and the relationship between radio, gender and identity.

Haydari has participated in media projects with street-involved children, and disadvantaged youngsters in collaboration with İstanbul Bilgi University Children Studies Unit  (ÇOÇA) and Maltepe University Research and Implementation Center on Street Children (SOYAÇ).

Haydari is the co-editor, with Prue Holmes, of the collection, Case Studies in Intercultural Dialoguepublished by Kendall Hunt in 2014. Her recent other publications appear in Feminist Media Studies, Innovations in Education and Teaching International Journal; New Public Spheres: Recontextualizing the Intellectual (Ashgate, 2013).

Haydari holds a Ph.D. in Communications and MAIA in Communication and Development from Ohio University, USA.